About Me

My Photo
my life
Name:Dygku Nur Ermanizza Bte Awg Kamil Date birth:20.071995 Place of birth: sibu Status:In an Open Relationship with Awang Afiq Nationality:Malaysian school:T:1-2 SMK TIONG HIN,T:3-5SMK TUN ABG HAJI OPENG..<3 :D
View my complete profile

Layan!

Followers

Ermanizza kamil

Ermanizza kamil

photographer

photographer

ngegeh jap jk

ngegeh jap jk

me..:)

me..:)

wiwittt

wiwittt

mena sekali!

mena sekali!

iloveyoubie

iloveyoubie

senyum :)

senyum :)
>
JANGAN CUBA NAK CURI SAYA PUNYA,KALAU KAMU FOLLOW BOLEH LAH... HAHAHA.. ^__^

My lovve

My lovve

syg nya aie..!

syg nya aie..!

menaliarrhhh

menaliarrhhh

boring!

boring!
Dygku Nur Ermanizza Bte Awg Kamil. Powered by Blogger.
Saturday, July 28, 2012

PostHeaderIcon Puisi!

Puisi...<3
JIWA KOSONG...


kasih...
merangkai kata ungkapan jiwa
terhampar dalam hamparan
sejak tiada mendengar suaramu 
sangat terasa kehampaan
hari-hari sunyi tanpa gairah
jiwa kosong
semua teramat mati
kasih...
kerana cinta teramat dalam 
pengharapan dalm penantian
hati menangis...teriris
rindu akan dirimu di setiap waktu
memeluk bayangan mu di setiap tidur
ku faris pada renungan hati
selagi jiwaku masih ada
dirimu akan tetap ku raih...
namun...
jika diriku sudah tiada
suatu kebanggaan
bahwa diriku telah memiiki
"CINTA SEJATI"

PostHeaderIcon Morning!

Kla la Ermanizza tido lok k...ngatok bha....:( morning....bye bye bye....Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh... <3
Friday, July 27, 2012

PostHeaderIcon Menjaga hati kekasih!

Mula Nya Ermanizza Nk Belajar Menjaga Hati Kekasih Nya,Boleh Berjaya Ka?? *AMIN*
1. Puji lah pakwe anda. Ya, lelaki hensem kat atas dunia ni berapa kerat sahaja. Tapi disebabkan "cinta itu buta" maka cinta tidak lagi mengenal paras rupa bak kata orang tua-tua.. Tiba-tiba rasa geli pula tulis entry ni.. haha... Puji pakwe korang tu, bukan puji hari-hari, tapi cukup lah sekali seminggu atau sebulan sekali. Nanti dia perasan pula korang menipu ye tak
 2. Jangan Merajuk Selalu Ya, perempuan memang selalu merajuk! Perasan atau tak, lu orang memang kuat merajuk secara sedar atau tidak. Mungkin lu orang bajet merajuk tu comel, padahal comel sikit-sikit aje. Asyik-asyik merajuk, asyik-asyik merajuk.. Buat "buku merajuk" satu bijik. Merajuk sebulan sekali dah la.. hahaha... 
 3. Jangan cerita detail sangat pasal pakwe anda Ya, mengikut kajian status gua semalam di facebook, "perempuan cerita semua benda kat kawan dia eh? SEMUA?" kebanyakan gadis gadis nampaknya akan cerita segala benda dekat bestpren diaorang. Dan menatang ni lah yang paling kami laki-laki tidak suka benor. Kenapa? Kerana pada masa akan datang lelaki semestinya jumpa makwe punya bestpren, dan pandangan bestpren tu lain benor gayanya bila jumpa.. macam kami ni buat salah, macam kami ni jimbek sangat, macam...
 4. Jika lu orang ni sudah menjadi golongan isteri maka bak kata orang tua-tua cara paling penting yakni ilmu paling atas menjaga suami ni ada dua. Pertama pada perutnya, kedua pada kemaluannya. Ada bini jenis yang buat satu sahaja, sama ada bagi suami makan makanan sedap ataupun aktiviti bilik tidur tu sedap. Apa kata buat dua benda dalam satu masa. Bak kata orang putih "kill two birds with one stone". Peribahasa ini bukan bermaksud membunuh kemaluan suami anda dengan batunya sendiri, tapi buat dua perkara pada satu masa yang sama. Dengan lebih tepat lagi gabungkan "menjaga perut" dan juga "menjaga kemaluan" menjadi satu perkara.. hahaha.. hebat tak? ke takde orang paham ayat gua tulis? hahaha..

PostHeaderIcon PABILA RASA SEDIH DAN KETIKDAKPUASAN HATI BERLAKU..

Dikala hati resah.. melalui saat-saat sedih.. saat-saat sukar.. putus cinta..putus kasih.. pergaduhan sesama insan.. pelbagai monolog dalaman akan berlaku.. monolog antara hati dan akal..
 Hati : sakit!!
 Akal : sabar~
 Hati : kau tak rasa apa yang aku rasa..
 Akal : tapi aku tahu apa yang kau rasa, dan sabar adalah perkara terbaik. .
Hati : cakap senang laa!!
 Akal : jika kau tak ingin bersabar, apa yang ingin kau lakukan?
 Hati : entah..marah,menangis?
 Akal : maka sabarlah perkara terbaik untukmu..marah hanya mengeruhkan keadaan, menangis menunjukkan kau lemah..
 Hati : rasa yang dipendam akan makin parah..
 Akal : hilangkan sakitmu dengan melupakan perkara itu..
 Hati : mana mungkin,nak melupakan sesuatu bukan senang,apatah lagi perkara yang menyakitkan
 Akal : alihkan tumpu mu,sandarkan apa yang kau rasa pada Tuhanmu.dunia tempat persinggahan semata-mata,tiada guna kau bersedih akan perkara didalamnya.. 
Hati : bagaimana jika sakit ku ini kerana sahabat..
 Akal : maafkanlah..dalam hidup ini kau akan berjumpa bermacam jenis manusia,manusia tak sempurna,begitu juga dirimu.terimalah kelemahan orang lain sepertimana orang lain menerimamu..
 Hati : jika orang lain tak menerimaku?
 Akal : biarkan..biarlah hina dimata manusia asalkan mulia dalam pandanganNya.
 ~ semoga kita sentiasa dalam kewarasan akal.. dalam membuat pertimbangan dalam semua soal.. setiap yang berlangsung ada hikmahnya.. berusahalah kita mencari hikmah tersebut samada secara nyata atau tersembunyi ~

PostHeaderIcon Jangan Tuduh Aku!

Jangan kau tuduh aku Tuduh aku selingkuh Sadarkah ucapanmu adalah doamu Jangan kau tuduh aku Tuduh aku selingkuh Sadarkah tuduhanmu Akhirnya yang ajariku ‘tuk selingkuh Jangan kau tuduh aku Tuduh aku selingkuh Sadarkah ucapanmu adalah doamu Dan jangan kau tuduh aku Tuduh aku selingkuh Akhirnya yang ajariku ‘tuk selingkuh Reff: Makanya kamu jangan sembarangan berkata Karena setiap kata adalah doa Inilah akibatnya kau sering menuduhku Inilah akibatnya kamu memojokkanku Akhirnya aku selingkuh Makanya kamu jangan sembarangan berkata Karena setiap kata adalah doa Inilah akibatnya kau sering menuduhku Inilah akibatnya kamu memojokkanku Inilah akibatnya kau sering menuduhku Inilah akibatnya kamu memojokkanku Akhirnya aku selingkuh...

(Lirik Lagu Wali Jangan Tuduh Aku) ..:D
Header image is a painting by ©Audrey Kawasaki.